Category Archives: Shoppat

27 mars gran canaria

Vaknade vid 09.00 av alarmet och märkte att ja var skitförkyld Speciellt i en näsborren. Fy fan rinnsnuva och känns som man ska börja blöda näsblod hel tiden. Jävla oflyt på semestern men det sk inte hindra mig jag är sjukt då ja bara ligger död i sängen och det vägrar ja.

Fick upp Max vid 10.00 tror ja. Då blev det mot Apoteket för nässpray. Apoteket ligger i Puero Rico typ 30-40 min promenad. Men vi hade sånt flyt så vi ser en buss och tar den så slipper man gå.

Tar bara 5 min med buss till puerto Rico om ens det. Går till Apoteket och köper nässpray, nå tabletter vid förkylning och ett lager näsdukar. Promenerar till hotellet i amadores, sjukt fin utsikt när man går vid vattnet. Såg 3 livräddningbåtar när vi gick mot amadores verkade som de letade efter nån för 2 av livräddarna hoppade ner i vattnet. Men bra att det finns livräddare, så mycket stränder som det är överallt.

Satte oss och tog varsin smoitie innan vi gick för ja ville promt äta frukost ute för att vi var tvungna att gå till apotek så varför inte göra nått kul samtidigt. Men Max ville bara till hotellet men köpte varsin smootie iaf. Jag köpte en mango och Max en Hallon. Tog en varsin glass halvvägs till hotellet.

Nu ligger jag och solar vid hotellet o h fick platser nära wifit oxå det är Nice. När Max har plåstrat om sin onda tå ska vi ner till playa de Amadores. När vi käka mat första kvällen gick vi ner till stranden. Sanden är sjukt finkornig och stor och fet strand med massa solstolR.

Nu är klockan 13.00 och Max tittade fram ur hotellrummet. Dock så har de glömt städat vårt rum så Max gick till receptionen hoppas de städar nu.

Blev shoppingtur till shoppingcenter yumba på kvällen. Max köpte 2 par skor och jag 2 ballerina och lite annat shit. Massa jobbiga försäljare blandat med krimskrams och 2 bra affärer rio parfum och grund burn.

När vi shoppat klart så vill vi ha mat, bussen går om 1 h och vi vill inte åka skum taxi. Äter på subway för de va nära och vill inte yra omkring. Sitter där tills bussen kommer som va 20 min sen.

Aströtta så ja somnar rätt gött den kvällen har dock bränt mig i solen då vi gick från puerto Rico till amadores för att gå på Apoteket. Bara att smörja in och va glad.

Posted in gran canaria, Shoppat, Sjukvård | Tagged | Leave a comment

26 mars LAS Palmas

Vaknade vid 10.30 försöker väckA Max men han är trött men inte s konstigt när vi var uppe till 04.00 och kollade i massa turistbrochyrer om va vi ska göra för något. Måste ju göra nått för ligga still i en solstol går inte fast ja skulle vilja.

Sen blev det frukost men det suger att det är lite kallt i skuggan fast man kan ju sitta ute och äta frukost ändå. Max tycker vi ska åka till LAS Palmas idag eftersom vi fick lite dåliga platser idag vid poolen. Är nära wifit men bredvid barnpoolen. Men på det här hotellet är barnen snälla och föräldrarna håller koll på dom skitbra.

Nu kl 12.00 ligger jag i solstolen och väntar på Max som ska fixa sin tå han mossade i poolen igår. Blir nog LAS Palmas idag när Max är färdig för att kolla in staden, shoppa och leka turist. För det ska ju va den störst staden tror ja på ön.

27 mars återberättat sen igår:

När Max va klar så tog vi bussen till LAS Palmas tog 2 jobbiga timmar. Men gick snabbare än normalt för man kunde kolla ut på allt. Jävligt fin natur massa berg och sten överallt. Växer kaktusar och palmer. Och de ända kryp ja sett är stora fjärilar, en fluga och små flugor vid handfatet.

I LAS Palmas var det fint gick vägar så man kunde gå längs med stranden. Blåste lite mer där än amadores men var varmare på i äpple

Vi var i shoppingcenteret LAS arenas och shoppade den 14-15 till 20.00 sen ville Max hem men det förstår ja. Kom hem med massa påsar med kläder har inte kollat vad ja och Max shoppade för men än nog endel. 3 våningar med shopping vara. En var med mat och mediamarket. Kostade 14 euro för oss båda att åka från amadores till LAS Palmas.Såg en mAssa shoppinggator när bussen var på väg in till LAS arenas. Fick dock byta buss inne i LAS Palmas till nån lokalbuss till LAS arenS. Vi tog bussen hem 21.30 och tog 2 h till hotellet i amadores.

Fick sjukt ont i röven av att sitta ner i 2 h men inte Så uttråkad som i trodde klagade bara lite. När vi kom fram var vi ashungriga och ja hade o t i fötterna. Beställde pizza och tog med till hotellet. Var även sjukt sugen på en drink så beställde en tand away drink gör det i Sverige! Kostade bara 4.9€ bartendern frågade även om ja ville ha en stronga drink. Och det blev det 1/2 sprit drygt blev det, men god för att vara det

De är så sjukt mkt duktigare på Att göra drinkar och cocktails här än i Sverige. Hur svårt kan det va? När Max såg min drink skulle han oxå ha en. Det mest roliga var att bartendern frågade mig om Max oxå skulle ha en strong och de fick han haha. Var massa drink kvar på morgonen.

Började bli förkyld oxå av nån anledning så gick och la mig och sov vid 1. Max somnade tydligen vid 5. Gic

Posted in Shoppat | 1 Comment

Mera kattleksaker till Hugo

Köpt nya kattleksaker till Hugo för ca 240:- åkte till Bromma zoo med ledsagaren för att köpa klotång till Hugo för att han inte ska förstöra golvet i nya lägenheten sen. För han gjorde ju repor i golvet hos farsan och morsan i helgen, mindre kul.

Gick in för att köpa en klotång kom ut med:
En skinnewwz mini fox 38 cm. Är en hundleksak från början men hade läst recensioner att katter ska älska den oxå. Kostade 80:-

Klosax comfort från nobby. Kostade 50:-

Planet pet katt fish snack 30g. Frystorkar kattgodis till kampanjpris 20:- originalpris 40:-

En cigarr 17 cm från yeowww catnip. Ser ut som en cigarr men den är full av doftade kattmynta. Kostade 60:-

Sen köpte ja en blinkade lampa att ha på Hugos koppel när man är ute på kvällen så han syns. Blinkar i vitt, rött och blått ska synas på 800 meters håll. Kostade 35:- på hornbach. Man får med ett extra batteri oxå som ska räcka i upp till 80 timmar.

Posted in Hugo, Katt, Kattgodis, kattleksaker, Shoppat | Tagged | 3 Comments

Shoppat ansiktsvatten och ansiktsrengörning från Md formula

md formulations Facial Cleanser Gel Oily and Very Oily Skin 250ml £18.75

md formulations Glycare Lotion 60ml £16.50

Köpt nya produkter till äckelfinnarna, hoppas de funkar! nu jävlar ska asen bort!

Ansiktsvattnet svider rejält särskilt ifall man har var olydig och klämt finnar. Det dåliga är att förpackningen är så liten. sen att korken är jobbig atta skruva på för det tar 100 år men det är väll bara jag som är konstig. tror ansiktsvattnet funkar lite iaf. men har inte börjat använda rengörningen än.

Köpte MD formula produkterna från www.lookfantastic.com blir ju ungefär halva priset till skillnad från att köpa i Sverige. Tog ca 1 vecka att få produkterna från lookfantastic, är från Storbritannien de skickar. Då slipper man Tull.

Posted in Hudvård, Shoppat | Tagged , , , , , , , , , , | 1 Comment

Köpt fyra nya Nagellack från feelunique

Shoppat några nya nagellack från lookfantastic.com är billigare än i Sverige och tar ca 1 vecka innan man får sina älsklingar. Nagellacket från Nail inc håller skitbra och är rätt coolt  och underhållande att måla med.